Geslaagde relatiebijeenkomst met zorgverzekeraars

17 jun. 2024

Op 11 juni verwelkomden wij alle zorgverzekeraars in onze focuskliniek van Ogen | Ede. In een constructieve dialoog hebben we onder andere gesproken over de ontwikkelingen in de zorg, de structurele rol van focusklinieken bij het borgen van toegankelijkheid van planbare zorg, hoe data ons samen helpt aantoonbaar passende zorg te leveren en hoe Bergman Clinics invulling geeft aan de Greendeal Zorg 3.0.

Open en constructieve dialoog met de verzekeraars over rol van Bergman Clinics in het zorgstelsel

Met een ‘fit for purpose’ organisatie voor passende planbare zorg kunnen wij op schaal efficiënte en van hoge kwaliteit zirg leveren. Die rol wordt ook zo door de zorgverzekeraars erkend en als voorbeeld gezien van een hoogproductieve inzet van mensen en schaarse middelen.

Initiatief oogzorg coalitie

Om de sterk toenemende zorgvraag te kunnen beantwoorden, moeten we samen met zorgverzekeraars en andere zorgaanbieders aan de slag om nieuwe samenwerkingvormen te organiseren. Eerste aanzet voor een coalitie om de groei van de zorgvraag in de oogzorg te kunnen opvangen. Hiervoor zijn goede samenwerking en afspraken tussen opticiens, huisartsen en oogartsen nodig om mensen met oogproblemen te helpen op de juiste plek: bij de optiekwinkel, de optometrist of de oogarts.

Wij gebruiken onze hoogvolume data om de zorg te verbeteren

Onze artsen gaan aan de hand van kwaliteitsinformatie periodiek met elkaar in gesprek over hoe ze van elkaar kunnen leren om nog beter te worden in hun vak. Ons Kwaliteitskompas deelt deze data jaarlijks met Nederland. Daarnaast helpt de informatie ons om passende zorg te leveren zoals door onder andere door i2i bevestigd.

Concrete invulling van de Greendeal 3.0

Voorbeelden van schaalbare initiatieven die CO2 én kosten besparen: slimme klimaatregeling van OK’s, inzameling bluewraps tbv recycling en kleinere operatiepacks met alleen essentiële materialen.

Tijdens de rondleiding door de kliniek en operatiekamers kregen de aanwezige zorgverzekeraars vervolgens een kijkje achter de schermen. Samen werken we aan een toegankelijke en duurzame zorg!

Vestigingen
 
Alle behandelingen
 
Bergman Clinics

De wachttijd bij ons Contact & Service Center is momenteel langer dan je van ons gewend bent vanwege een systeemovergang. Voor het verzetten van een afspraak of het aanvragen van een herhaalrecept adviseren we je in te loggen via DigiD op mijnbergmanclinics.nl. We werken hard aan verbeteringen en danken je voor je begrip.